ПЛАН СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОТГ
Україна
Космацька сільська рада об’єднаної територіальної громади Косівського району Івано-Франківської області
ПЛАН СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2018 РІК
Додаток 1
До рішення сесії
Від «11»травня 2018р
№102-13/2018
Космацька ОТГ
2018 рік
1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ……………..………..4
1.1. Географічне розташування…………………………………………………..………….4
1.2. Демографічна характеристика об’єднаної громади………..………………………..4
1.3. Ряд приватних підприємств та фізичних осіб підприємців об’єднаної громади...4
2. АНАЛІЗ СИЛЬНИХ СТОРІН, МОЖЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ, СЛАБКИХ СТОРІН ТА ЗАГРОЗ РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ (SWOT-АНАЛІЗ)………….…………………………….6
3. МЕТА, СТРАТЕГІЧНІ, ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ……………………………………………………………………...8
3.1. Розвиток туризму…………………………………………………………………………11
3.1.1. Розвитку туристичної галузі Космацької ОТГ…………………………….……….13
3.1.2. Перспективи розвитку сільського зеленого туризму в Космацькій ОТГ...……14
4.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ………………………………………………………………………….………….16
5. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ………17
План соціально-економічного розвитку Космацької об’єднаної територіальної громади на 2018 рік (надалі Програма ) розроблена виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної громади виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади.
Програма роблена на підставі Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України” від 23.03.2000 р. №1602 – ІІІ; постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року №621 “Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету”; вимог до реалізації Плану дій “Україна - ЄС”, Розпорядження КМУ від 01.10.2014 року №902 “Про національний план дій з відновлювальної енергетики на період 2020 року” та Стратегії інноваційного розвитку України на 2010 – 2020 років умовах глобалізаційних викликів”.
Законодавчим підґрунтям розроблення Плану є:
- Конституція України;
- Закон України “Про засади державної регіональної політики”;
- Закон України “Про стимулювання розвитку регіонів”;
- Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні";
- Закон України "Про транскордонне співробітництво";
- Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності";
- Закон України "Про державні цільові програми";
- Закон України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України";
- Закон України "Про Генеральну схему планування території України";
- та інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
- Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року;
- Стратегія розвитку Івано-Франківської області на період до 2020 року;
- План заходів реалізації Стратегії на 2015-2017 рр.
План соціально-економічного розвитку населених пунктів Космацької об’єднаної територіальної громади на 2018 рік базується та враховує головні цілі та завдання, які визначені «Стратегією розвитку Івано-Франківської області на період до 2020 року» та «Стратегічним планом розвитку Космацької об’єднаної територіальної громади до 2025р.р.».
Мета Програми – вироблення та втілення єдиної політики розвитку Космацької об’єднаної територіальної громади у 2018 році в контексті єдиної політики розвитку Косівського району та Івано-Франківської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.
Основною метою Програми є творення умов для забезпечення соціально-економічного розвиткуКосмацької об’єднаної територіальної громади.
1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
1.1. Географічне розсташування
Космацька об’єднана територіальна громада утворена 18 грудня 2016 року в рамках адміністративно-територіальної реформи 2015 року. До складу громади увійшли населені пункти: с. Брустурів, с. Космач, с. Прокурава.
Космацька об’єднана територіальна громада згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Косівського району Івано-Франківської області.
Відстань від адміністративного центру громади до районного центру – 30 км. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру - 103 км.
Територія сільської громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад , що об’єдналися (с. Брустурів, с. Космач, с. Прокурава)
Територія громади межує:
- Північного сходу – с. Люча, с. Уторопи
- Північного заходу – с. Люча
- Півночі – с. Акрешора
- Сходу - с. Шешори
- Південного заходу – Верховинський район
- Півдня – с. Річка
- Заходу – Територія Яремчанської міської ради.
1.2. Демографічна характеристика об’єднаної громади
До об’єднаної громади з центром в селі Космач Косівського району Івано-Франківської області входять 3 села із загальною чисельністю населення 9046 чол., а саме:
- Космач – 6537 чол.;
- Брустурів – 1299 чол.;
- Прокурава – 1210 чол.
Населення громади становить 9046 осіб. Переважна частина населення займається розвитком сільського господарства, його переробкою, виготовленням сувенірної продукції із дерева, кераміки, металу, писанкарством, виготовленням сирних виробів тощо.
1.3. Ряд приватних підприємств та фізичних осіб підприємців об’єднаної громади.
Приватні підприємці: ПП Горганюк Ганна Василівна, ПП “Дзвінко” Ісайчук Наталія Іванівна, ПП “Перлина карпат” Янкощук Олексій Васильович, ПП “Горицвіт” Чуднова Марія Федорівна, ПП “Мрія” Варцаб’юк Дмитро Миколайович, ПП Горганюк Василь Кирилович, ПП “Світоч” Юсипчук Ганна Дмитрівна, ПП “Корона” Сіреджук Ярослав Петрович, ПП “Гуцульський” Кушнірчук Дмитро Миколайович, ПП Клапцуняк Микола Дмитрович, ПП “Торговий центр Космач” Янкощук Олексій Васильович, ПП Палійчук Дмитро Лук’янович, ПП Сіреджук Перо Палійович, ПП “Казка” Янкощук Леся Миайлівна, ПП “Чіпок” Чуднова Марія Федорівна, ПП “Діана” Вінтоняк Любов Дмитрівна, ПП “Поверни” Кушнірчук Галина Юріївна, ПП “У Довіряка” Довіряк Парасковія Петрівна, ПП Абрям’як Іван Васильович, ПП “Мар’яна” Попович Леся Петрівна, ПП Кравчук Дарія Василівна, ПП Коржак Парасковія Петрівна, ПП Сіреджук Парасковія Григорівна, ПП Ісайчук Ілля Васильович, ПП Кушнірчук Тарас Танасійович, ПП Клапцуняк Ганна Степанівна, ПП “Бар молоді” Чуднова Марія Федорівна, ПП “Писанка” Клапцуняк Василь Дмитрович, ПП “Зорепад” Вардзарук Юрій Васильович, ПП “Аптека Горицвіт” Линдюк Микола Миколайович, ПП Кушнірчук Галина Юріївна (автозаправна станція) ПП Боринський Микола Миколайович, ПП”Роксолана” Дудюк Марія Василівна, ПП Петращук Іван Михайлович, ПП Якібчук Василь Миколайович, ПП Василащук Богдан Миколайович.
Відсутність інвестицій та Програми підтримки у розвитку малого та середнього бізнесу не дозволяли створювати нові робочі місця. Фінансова неспроможність сільських бюджетів впливала на динаміку поліпшення якості умов життя людей, розробку соціально необхідних проектів.
Повноваження сільських рад не дозволяли в повній мірі використовувати природні ресурси. Відсутність фінансових установ унеможливлювали доступ суб’єктів підприємства до кредитів та інвестицій.
Для покращення екологічної ситуації у даному регіоні потрібна розробка комплексної Програми.
Домінуюча частина працездатного населення зайнята в особистому селянському господарстві, за рахунок заробітчанства в інших регіонах та країнах.
Експлуатація доріг на протязі 25 років без проведення капітального/поточного ремонту залишається в поганому стані, що унеможливлює повноцінне задоволення потреб населення у товарах і послугах.
Космацька територіальна громада у 2018 році повинна отримати ресурс надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад для розробки та реалізації Програми та проектів, покликаних започаткувати соціально-економічний розвиток громади. Наявний фінансовий ресурс буде спрямовано на організацію виконавчого апарату Космацької ОТГ та розробку проектної документації, покликаної підвищувати стандарти життя населення громади.
2. АНАЛІЗ СИЛЬНИХ СТОРІН, МОЖЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ, СЛАБКИХ СТОРІН ТА ЗАГРОЗ РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ (SWOT-АНАЛІЗ)
SWOT – аналіз
Сильні сторони (S – strengths) - аналіз внутрішніх можливостей, які є притаманні громаді та належного від їх використання сприятимуть розвитку (потрібно тримати їх в якості сильних, на основі яких відбуватиметься подальший розвиток
Слабкі сторони (W – weaknesses) - аналіз внутрішніх чинників, які є слабкою ланкою громади, якщо їх не усунути, вони будуть перешкоджати її розвитку (потрібно мінімізувати їх вплив);
Можливості (O – opportunities) - аналіз зовнішніх факторів, які безпосередньо не залежать від поведінки спільноти громади, але які можна розглядати як можливість та після вжиття відповідних заходів, можуть використовуватися в якості факторів, що сприяють розвитку суспільства;
Загрози (T – threats) - це тенденції або події в зовнішньому середовищі, які під час відсутності відповідної реакції організації спричиняють значне погіршення стану організації на шляху до виконання своїх планів.
Сильні сторони |
Можливості |
|
|
Слабкі сторони |
Загрози |
|
|
3. МЕТА, СТРАТЕГІЧНІ, ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Ціллю та пріоритетами розроблення Плану соціально-економічного розвитку громади - є створення умов для динамічного, збалансованого розвитку Комацької об’єднаної територіальної громади, забезпечення соціальної та економічної єдності, створення необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів за рахунок збалансованого використання внутрішнього і зовнішнього потенціалу та збереження унікальних духовних і культурних традицій.
Для досягнення мети Плану було визначено стратегічні, операційні цілі, а також завдання, необхідні для досягнення соціально-економічного розвитку громади.
Перелік стратегічних, операційних цілей та завдань громади:
Стратегічні цілі |
Операційні цілі |
Завдання |
1. Сприяння розвитку економіки;
|
1.1. Розвиток інвестиційної політики на території ОТГ;
|
1.1.1.Підготовка інвестиційних продуктів; 1.1.2.Формування позитивного інвестиційного іміджу громади; 1.1.3.Розвиток партнерських відносин з громадами Європи; |
1.2. Розвиток територій в інтересах громади; |
1.2.1. Розробка генеральних планів; 1.2.2. Реалізація ідей громади; 1.2.3. Інвентаризація земельного фонду; |
|
1.3. Створення умов для розвитку малого та середнього бізнесу;
|
1.3.1. Просування і реклама місцевого виробника, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу; 1.3.2. Розвиток економічних кластерів, в т.ч. сільськогосподарських; 1.3.3.Прозорість та спрощення процедур реєстрації бізнесу;
|
|
1.4. Розвиток туризму;
|
1.4.1. Створення туристичної зони на території громади; 1.4.2. Розвиток екологічних видів туризму, в т.ч. агротуризму; 1.4.3. Просування і реклама місцевих туристичних продуктів; 1.4.4. Створення пунктів прийому природної продукції лісу (ягід, грибів, горіхів тощо);
|
2. Покращення інфраструктури громади;
|
2.1.Покращення стану дорожнього покриття;
|
2.1.1. Поточний та капітальний ремонт доріг; 2.1.2. Поточний та капітальний ремонт доріг місцевого значення; 2.1.3. Ремонт та будівництво мостових переходів;
|
2.2. Покращення технічного стану громадських будівель;
|
2.2.1.Капітальний та поточний ремонт адміністративних будинків, з придбанням відповідного інвентаря, офісної та комп’ютерної техніки; 2.2.2. Реконструкція, капітальний та поточний ремонт, приміщень закладів освіти; 2.2.3. Капітальний та поточний ремонт приміщень закладів культури; 2.2.4. Капітальний та поточний ремонт закладів охорони здоров’я;
|
|
3. Підвищення рівня громадянської свідомості;
|
3.1. Забезпечення системи патріотичного, інтелектуального, духовного, культурного виховання жителів громади; |
3.1.1. Відновлення існуючих та створення нових пам’ятників визначним людям України;
|
3.2. Промоція європейських цінностей;
|
3.2.1. Пропаганда верховенства закону, поваги до інших культур, солідарності, поваги до життя людини, рівності, толерантності, самовираження; |
|
3.3. Підвищення екологічної свідомості;
|
3.3.1. Висвітлення у місцевих ЗМІ та офіційному сайт громади важливості збереження екології |
|
3.4. Вирівнювання освітніх шансів сільської освіти до міської;
|
3.4.1.Комп’ютеризація закладів освіти, культури та забезпечення доступу до мережі Інтернет;
|
|
3.5. Покращення якості медичного обслуговування;
|
3.5.1.Підтримка та матеріальна допомога сім’ям, які опинились в складних життєвих умовах.
|
3.1. Розвиток туризму
Карпати є на одному з перших місць з розвитку різних видів туризму та відвідуваності. Готуючись до подорожі, туристи, як правило, вивчають путівники, карти, схеми, звіти попередників та Інтернет-ресурси. В часи бурхливого розвитку інформаційних технологій джерел інформації так багато, що легко загубитися в хаосі різнопланового фактичного матеріалу.
Загальновідомо, що туризм - це школа життя. Туристи поважають той край, в якому мандрують, відносяться з повагою до звичаїв та обрядів, а справжні туристи – це універсали, які обізнані і з орієнтуванням на місцевості, і з приготуванням їжі, і з основами виживання в екстремальних умовах, і з багатьма іншими корисними в житті речами.
Завдання орієнтуватися на місцевості вирішується в основному завдяки застосуванню топографічних карт різного масштабу. Новим витком в картографії стала поява супутників, цифрових пристроїв, систем глобального позиціонування (GPS, тобто , global position system). Точність даних сучасного побутового GPS- приймача складає менше 5 метрів, а об`єм пам`яті достатній для збереження детальних карт всього світу. Наявність карти, компасу, путівника не виключає ймовірності заблукати в незнайомій місцевості. Якщо дотримуватися правил безпеки в горах, то особливих проблем в Карпатах це не повинно викликати, враховуючи близькість населених пунктів. Суттєво покращує ситуацію те, що в Українських Карпатах з`являється все більше впорядкованих туристичних стежок з маркуванням, тобто умовними позначками, нанесеними фарбою різного кольору. Переважна більшість пішохідних туристичних маршрутів в сусідніх країнах маркована.
Гори Карпати велетенською 1500–кілометровою смугою розкинулися на території багатьох країн Центральної Європи, випереджуючи за протяжністю навіть Альпи. Поділяються на Західні, Східні та Південні. Максимальна їх ширина сягає 430 км, найвища точка - 2655 м над рівнем моря.
Найвищою частиною Українських Карпат і найбільш привабливою для туризму є масив Чорногора. Це середньогір`я із крутими схилами і льодовиковими формами рельєфу – карами, цирками (крісло- та чашоподібними заглибленнями), над якими піднімаються вершини головного хребта.
Філією Чорнргори є масив Покутсько-Буковинських Карпат з найвищою вершиною Грегіт. Ця гора - найвища вершина Косівщини (1472 м над рівнем моря). Грегіт знаходиться поблизу села Космач. Гори складені ямнецькими пісковиками і характеризують на цій ділянці наявністю кам`яних розсипів (кам`яні річки). Вони в народі звуться «греготами».
З-під гори Грегіт витікає річка Пістинька з її притоками: правими - Ставник з потоком Кичирєва ,Тікача ; лівими - Сурупатул, Багнєнка з потоком Медвижіль .
Вершини в межах найближчих околиць села: Мунчіль (658 м), Цвілева (1160м), Штивйора (1126 м), Лидескул (1267 м) , Лисина – Космацька (1465 м) , Сиглін (1160 м).
Туристичні Карпати - це не тільки пішохідні маршрути, але й інші види відпочинку, такі як автомобільні, кінні, велоекскурсії , невеликі прогулянки.
Перебування в природному середовищі, ознайомлення з пам`ятками природи, історії - це справжній відпочинок для душі.
3.1.1. Розвитку туристичної галузі Космацької ОТГ
1. Відновити сталі туристичні маршрути шляхом маркування та очищення стежок від завалів та чагарників.
- Розробити нові науково-пізнавальні маршрути: «Цілющі джерела Космача, Брустурів, Викула», «Музеї Гуцульщини», «Місця зосередження повстанських загонів УПА та розташування криївок, бункерів, сховищ».
- Започаткувати та розвивати нові види туризму:
- археологічний (печера Довбуша, гора Джуґрин, дім Шаперта тощо);
- мегалітичний (Астрономічна обсерваторія на Лисині Космацькій, Камінь Довбуша тощо);
- сакральний (камінь Довбуша, гора Сиглін тощо).
- Створити рекреаційні зони відпочинку із залученням лісгоспів та жителів сіл Космач, Брустурів, Прокурава.
- Виділити та упорядкувати території для кемпінгів, паркувальних місць, встановлення наметів, місць для розведення вогню.
Розробити заходи з поліпшення іміджу Карпатського регіону як споконвічного терену відпочинку, оздоровлення й духовного збагачення особистості, зокрема такі, як публікація рекламних проспектів, виступи у засобах масової інформації, проведення різноманітних рекламних акцій тощо.
- Організація мистецьких програм для жителів-поціновувачів народного мистецтва та туристів: майстер-класів, семінарів, конференцій, тренінгів, фестивалів.
- Організація спортивних заходів з метою залучення молоді до активного та здорового способу життя.
- Сприяти створенню ГО «Пласт» для формування патріотизму в школярів.
- Створення Спілки сприяння розвитку зеленого туризму в Карпатському регіоні шляхом об’єднанння всіх власників садиб, готелів та будинків відпочинку.
- Організовувати проведення тренінгів для господарів приватних садиб та працівників, задіяних в агротуристичному сервісі.
- Створення туристичних інформаційних центрів.
Написання проектів для соціально-економічного розвитку Космацької ОТГ.
- Популяризація діяльності Космацької ОТГ в мережі Інтернет (промоція Сайту через соціальні мережі).
- Пошук партнерів для реалізації планів та заходів соціально-економічного розвитку Космацької ОТГ.
3.1.2. Перспективи розвитку сільського зеленого туризму в Космацькій ОТГ
Космач, Брустурів, Прокурава мають надзвичайно багату історичну спадщину, культуру, самобутній побут, даровані природою самобутні мальовничі ландшафти, а також лікувально-рекреаційні ресурси. Ці села багаті індивідуальним житловим фондом та добрими і працьовитими людьми. Водночас гострою проблемою багатьох сіл є зростаючий надлишок робочої сили. Враховуючи відсутність капіталовкладень на створення нових робочих місць у сільській місцевості України, на загальнодержавному рівні слід більше уваги приділяти тим галузям, які не потребують для свого розвитку великих коштів. До таких галузей належить зелений туризм. Адже в селах з відповідною рекреаційною базою завжди було багато відпочиваючих. Найбільше це стосується сіл, що розташовані на берегах річок та в гірській місцевостях.
В нашому регіоні існують усі передумови розвитку відпочинку в селі, який можна розглядати як специфічну форму підсобної господарської діяльності у сільському середовищі з використанням природного та культурного потенціалу регіону, або як форму малого підприємництва, що дає можливість певною мірою вирішити проблему зайнятості сільського населення покращити його добробут, повніше використати природний та історико-культурний потенціал сільської місцевості. Справа розвитку сільського відпочинку має реальну державну перспективу і сприяє поліпшенню соціально-економічної ситуації сільської місцевості.
Зелений туризм виступає важливим чинником стабільного динамічного збільшення надходжень до бюджету, активізації розвитку багатьох галузей економіки (транспорт, торгівля, зв’язок, будівництво, сільське господарство тощо).
Сільський відпочинок за рахунок збереження етнографічної самобутності повинен набути національного значення: він дає поштовх для відродження й розвитку традиційної культури (народної архітектури, мистецтва, промислів) – усього, що складає місцевий колориті є досить привабливим для відпочиваючих.
Етнокультура села репрезентує наш край світові й приваблює також іноземних туристів.
Населення Космацької ОТГ здатне отримувати реальні доходи у сфері зеленого туризму від таких видів діяльності:
- облаштування туристичних маршрутів;
- розвиток таких видів туризму, як археологічний, сакральний, мегалітичний;
- облаштування й експлуатація стоянок для туристів (кемпінгів);
- робота гідом чи екскурсоводом;
- транспортне обслуговування туристів;
- послуги приймання туристів;
- кулінарні послуги;
- підготовка культурних програм;
- народні промисли;
- виробництво та реалізація туристам екологічно чистих продуктів харчування;
- реалізація туристам ягід та грибів.
Окрім того, у створенні цікавої відпочинкової пропозиції власник оселі повинен дбати про якість двох ключових аспектів агротуристичного продукту:
- матеріально-технічної якості (розміри та умеблювання кімнати, оснащення їх побутовою технікою, оснащення гігієнічного вузла);
- рівень сервісного обслуговування відпочиваючих.
Гість, який приїжджає відпочити в сільську оселю, бажає оглядати красиву природу. Тому краєвиди села повинні мати привабливий вигляд. Сільська громада має дотримуватись санітарно-гігієнічних умов проживання: дбати про збереження сільських ландшафтів та чистоти довкілля, відсутність сміттєзвалищ, естетичний вигляд будинків, вулиць, садів, громадських закладів, дбати про зелені насадження, використовувати вільні території, враховуючи інтереси відпочиваючих.
Більшість відпочиваючих скаржаться на брак інформації щодо відпочинку. Надзвичайно важливим є визначники якості проживання, такі як інформаційні позначки на дорогах і біля оселі.
Важливим є значення місцевої влади у підтримці цілей сільського зеленого туризму. Адже це додаткові гроші й поліпшення інфраструктури регіону, створення нових робочих місць. Місцева влада може клопотати про забезпечення податкових пільг при одержанні державних дотацій особам, які беруть участь у наданні туристичних послуг.
Отже, в цілому можна виділити такі потенційні можливості та вигоди від розвитку зеленого туризму в Космацькій ОТГ:
- розвиток зеленого туризму значно збільшить доходи селян, що поліпшить економічний розвиток сіл;
- збільшиться зайнятість сільського населення, особливо жінок;
- приїзд туристів сприятиме кращому збереженню культурно-історичних пам’яток регіону;
- будуть створюватися нові робочі місця в сфері обслуговування, медицини, транспортній мережі, які зможуть надати роботу і випускникам вищих навчальних закладів, а це сприятиме поверненню молоді в село.
4.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Реалізація проекту “Будівництво стадіону зі штучним покриттям” с Космач;
Реалізація проекту “Капітальний ремонту будинку культури” с. Космач;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт дитячого садочка “Гуцулочка” с. Космач;
Реалізація роекту “Капітальний ремонт 2-го корпусу адмінбудівлі сільської ради” (половина приміщення орендується школою мистецтв) с. Космач;
Реалізація проекту “Зовнішнє і внутрішнє закінчення будівельних робіт 2-го корпусу Космцької ЗОШ І-ІІІ ступенів " с. Космач;
Реалізація проекту “Ремонт доріг комунальної власності” протяжністю 20 км;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт приміщення харчового блоку Космач-Завоєлівської ЗОШ І-ІІ ступенів” с Космач;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт вуличного освітлення” с. Космач
Реалізація проекту “Будівництво мосту між присілками Бані - Багна” с. Космач
Реалізація проекту “Берегоукріплення р. Пістинька” с. Космач, Центр;
Реалізація проекту “Берегоукріплення р. Пістинька прис. Клявза” с. Космач;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт будинку культури” загальною вартістю 25000 грн., с. Прокурава;
Реалізація проекту “Поточний ремонт ФАПу ” загальною вартістю 20000 грн., с. Пркурава;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт адмінбудівлі ” с. Прокурава;
Реалізація проекту “Поточний ремонт вуличного освітлення” загальною вартістю 40000 грн., с. Прокурава;
Реалізація проекту “Берегоукріплення на участку Гига” с. Прокурава;
Реалізація проекту “Капітальний ремонт Прокуравської ЗОШ І-ІІІ ступенів” с. Прокурава;
Реалізація проекту “Поточний ремонт вуличного освітлення” загальною вартістю 30000 грн., с. Брустурів;
Реалізація проекту “Ремонт доріг комунальної власності” с. Брустурів;
Реалізація проекту “Поточний ремонт будинку культури” с. Брустурів;
5. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КОСМАЦЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Обсяги та джерела фінансування завдань та заходів Плану, діючих та перспективних проектів розвитку Космацької об’єднаної територіальної громади, у тому числі за рахунок:
Коштів державного бюджету (субвенції з державного бюджету об’єднаним територіальним громадам на розвиток інфраструктури, державного фонду регіонального розвитку ДФРР);
Коштів місцевих бюджетів, у тому числі власних коштів бюджету об’єднаної територіальної громади.