Що необхідно знати при заправці автомобілів зрідженим газом
Що необхідно знати при заправці автомобілів зрідженим газом
До Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області надходять звернення від споживачів щодо підозр на недолив газу під час заправки автомобілів.
До прикладу, споживач стверджує: «У мене балон на 43 л, згідно заводських налаштувань газовий балон може вмістити 85% газу, а це майже 37 л, а мені залили 42,1 л – мене обдурили, у суб’єкта несправність функціонування паливороздавальної колонки» (далі – ПРК).
Мало хто із споживачів цих послуг знає про алгоритм поведінки та свої права у разі, якщо послуга надана неякісно і є сумніви в кількості отриманого палива.
Спробуємо пояснити, чому виникають такі ситуації.
Встановлений автомобільний газовий балон не є метрологічно регульованим засобом вимірювальної техніки та неповірений метрологічною службою, місткість вказана на бірці або у паспорті є приблизною, можлива похибка до 20%, виробники по різному маркують газобалонне обладнання (ГБО). Так, дехто з виробників пише загальний об’єм і вказують максимальну наповненість до 80-85%, інші вказують максимальну наповненість на 80% та об’єм 40 л, хоча насправді об’єм балона може складати 50 л.
● У разі, коли у водія відсутній паспорт на газобалонне обладнання (ГБО) або інші підтверджувальні документи – йому буде важко з’ясувати місткість ГБО. Важливим є встановлення мультиклапанів (відсікачів), оскільки балон не можна заправляти більш ніж на 85%. У багатьох випадках відсікач є несправним або взагалі відсутній, у разі коли відсікач не спрацьовує або несправний, пальнороздавальна колонка (ПРК) автоматично може заповнювати балон далі.
● Газова паливороздавальна колонка є засобом вимірювальної техніки і має бути повірена сертифікованою метрологічною службою, про що видається свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, яке повинне знаходитися на автозаправній станції (далі – АЗС), а колонки (елементи настроювання (блок управління) повинні бути опломбовані спеціальними пломбами з відбитками повірочного тавра
Отже, у разі виникнення сумнівів щодо правильності наповнення газової ПРК, водій має право вимагати від адміністрації АЗС:
- свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки ПРК;
- візуальний огляд наявності пломб на ПРК.
Додатково повідомляємо, що у разі необхідності можна зробити контрольний пролив ПРК на точність за допомогою повіреного метрологічною службою еталонного мірника.
Мірник – це спеціальна ємність для нафтопродуктів з вимірювальною шкалою об’ємом від 10 до 50 л (10л, 20л, 50л). Номінальна місткість еталонних мірників залежить від продуктивності паливороздавальних колонок.
Відхилення об'єму відпущеної у еталонний мірник фактичної дози газу нафтового скрапленого не повинно перевищувати 1 відсотка.
У разі виявлення недоливу, споживачу відшкодовуються фактичні
збитки, визначені за допомогою еталонного мірника.
Подальше використання цієї колонки припиняється до проведення ремонту та повірки після ремонту.