Космацька громада
Івано-Франківська область, Косівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Рішення

Дата: 02.03.2021 10:54
Кількість переглядів: 486

Космацька сільська  рада

Косівського  району Івано-Франківської області

VІ  сесія  VIIІ скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я 

 від 23 лютого 2021р.                                                                                             село Космач

№ 177- VІ/2021

    Про створення Служби у справах дітей

Космацької  сільської ради

 

З метою належної організації роботи Космацької сільської ради з дітьми, враховуючи  положення резолюції  Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989 р. № 44/25 якою проголошено Конвенцію про права дитини, Законів України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю» від 21.06.2001 р. № 2558-ІІІ, «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 р. № 2402-ІІІ, від 13.01.2005 р. № 2342-ІV, «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13.01.2005 р. № 2342-ІV, «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 р. № 2671-VIII, «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 19.02.2017 №20/95-ВР, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Космацька сільська рада    

ВИРІШИЛА:  

 

1. Створити Службу у справах дітей  Космацької сільської ради зі статусом юридичної особи публічного права

2. Затвердити Положення про Службу у справах дітей Космацької сільської ради (додається).

3. Доручити  сільському голові провести  реєстрацію Служби у справах дітей, як юридичної особи в порядку, затвердженому чинним законодавством України.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, медицини, соціального захисту населення, культури, молоді і спорту  та  гуманітарних питань. 

 

 

 

Космацький  сільський  голова                                                Дмитро Мохначук 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Додаток

до рішення Космацької

сільської ради

від 23.02.2021 року

за № 177- VІ/2021
         

ПОЛОЖЕННЯ

про службу у справах дітей Космацької сільської ради 

             1. Служба у справах дітей є  структурним підрозділом виконкому Космацької сільської ради,   підзвітна   та підконтрольна   голові сільської ради. 

              2. Служба   у   своїй   діяльності   керується   Конституцією і законами  України,  а  також  указами  Президента України   та   постановами   Верховної  Ради  України,  прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету  Міністрів  України,  наказами  Мінсоцполітики, рішеннями голови  обласної державної адміністрації , наказами начальника   служби   у   справах  дітей  обласної державної адміністрації.
 

                3. Основними завданнями служби є:

     реалізація на  відповідній  території  державної  політики  з питань   соціального   захисту    дітей,    запобігання    дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;      розроблення і   здійснення  самостійно  або  разом  з  іншими структурними підрозділами  виконавчої  влади,  органами  місцевого самоврядування,  підприємствами,  установами та організаціями усіх форм власності,  громадськими організаціями заходів  щодо  захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

     координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм  власності  у  вирішенні  питань соціального захисту дітей та організації  роботи  із  запобігання дитячій  бездоглядності   та безпритульності;

     забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над  дітьми,  їх  усиновлення,  влаштування  вдитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;

     здійснення контролю  за умовами утримання і виховання дітей у закладах  для  дітей-сиріт  та  дітей,  позбавлених  батьківського піклування,  спеціальних  установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;

     ведення державної статистики щодо дітей;

     ведення обліку  дітей,  які  опинилися  у  складних  життєвихобставинах,   дітей-сиріт   та  дітей,  позбавлених  батьківського піклування,  усиновлених,  влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків   сімейного  типу  та  соціально-реабілітаційних  центрів (дитячих містечок);

     надання органам   виконавчої   влади,    органам    місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності,  громадським  організаціям,  громадянам  практичної  та методичної  допомоги,  консультацій  з  питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми  правопорушень;

     улаштування дітей-сиріт та дітей,  позбавлених  батьківського піклування,  під  опіку,  піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;

      забезпечення створення і ведення банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

      підготовка інформаційно-аналітичних      і      статистичних
матеріалів,  організація  дослідження  стану  соціального  захисту дітей,  запобігання  дитячій  бездоглядності  та  безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

      визначення пріоритетних  напрямів  поліпшення  на відповідній території  становища  дітей,  їх  соціального  захисту,   сприяння фізичному,  духовному та інтелектуальному розвиткові,  запобігання дитячій  бездоглядності  та   безпритульності,   вчиненню   дітьми  правопорушень.

           4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:

     1) організовує   розроблення   і  здійснення  на  відповідній території заходів,  спрямованих на поліпшення становища дітей,  їх фізичного,  інтелектуального  і  духовного  розвитку,  запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності,  запобігання  вчиненню дітьми правопорушень;

     2) надає   місцевим   органам   виконавчої  влади  і  органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності,  громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну,  методичну та консультаційну допомогу у  вирішенні  питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;

     3) оформляє документи на влаштування  дітей-сиріт  та  дітей, позбавлених батьківського піклування,  під опіку,  піклування,  до прийомних  сімей  та  дитячих  будинків  сімейного  типу,   сприяє усиновленню;

     4) подає пропозиції до проектів регіональних програм,  планів і прогнозів у  частині  соціального  захисту,  забезпечення  прав, свобод і законних інтересів дітей;

     5) забезпечує  у  межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства  щодо  соціального  захисту  дітей  і запобігання вчиненню ними правопорушень;

     6) здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних  виховних  установах  Державної кримінально-виконавчої служби,    дітей-сиріт   та   дітей,   позбавлених   батьківського піклування,  у  сім'ях  опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях.

     7) разом  з  відповідними  структурними підрозділами місцевих органів  виконавчої  влади,  науковими  установами  організовує  і проводить   соціологічні   дослідження,   готує   статистичні   та інформаційні  матеріали  про  причини  і  умови  вчинення   дітьми правопорушень,  вивчає  і  поширює  міжнародний  досвід  з  питань соціального захисту дітей, їх прав та нтересів;

     8) надає організаційну і  методичну  допомогу  притулкам  для дітей,   центрам   соціально-психологічної   реабілітації   дітей, соціально-реабілітаційним  центрам  (дитячі  містечка),   здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;

     9) організовує   і  проводить  разом  з  іншими структурними
підрозділами    держадміністрації,   уповноваженими  підрозділами
органів  Національної  поліції  заходи  щодо  соціального захисту
дітей,  виявлення  причин,  що зумовлюють дитячу бездоглядністьта
безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

        10) розробляє   і  подає  на  розгляд  виконавчого комітету та сесії  сільської ради   пропозиції  стосовно бюджетних  асигнувань  на  виконання  програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей,  спрямованої на
подолання  дитячої  бездоглядності  та  безпритульності,  а  також утримання підпорядкованих  їй  закладів  соціального захисту  для дітей;

      11) веде  облік  дітей,  які  опинилися  у  складних життєвих обставинах,  дітей-сиріт  та  дітей,   позбавлених   батьківського піклування,  усиновлених,  влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків  сімейного  типу  та  соціально-реабілітаційних   центрів (дитячих містечок);

       12) здійснює контроль за забезпеченням своєчасного унесення, поновлення, повноти та достовірності інформації, що вноситься до Банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування і сімей потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів,який ведеться в Єдиній інформаційно-аналітичній системі « Діти»;

       13) надає      потенційним      усиновлювачам,     опікунам,
піклувальникам,  батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію
про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення
на  відвідування  закладів  з  метою  налагодження психологічного контакту з дитиною;
     14) готує  акт  обстеження  умов проживання дитини та опис її майна,  а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;

     15) проводить  перевірку  умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів,  піклувальників за окремо складеним графіком, але не  рідше ніж раз на рік,  крім першої перевірки,  яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;

     16) готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу;
     17) бере  участь  у  процесі  вибуття  дітей  із закладів для дітей-сиріт та дітей,  позбавлених  батьківського  піклування,  та закладів  соціального  захисту  для  дітей  у сім'ї усиновлювачів, опікунів,  піклувальників,  до дитячих  будинків  сімейного  типу, прийомних сімей;

     18) готує   та  подає  в  установленому  порядку  статистичну  звітність;

     19) розглядає в установленому порядку звернення громадян;
     20) розглядає звернення власника підприємства,  установи  або організації  усіх  форм  власності  та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;

     21) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;

     22) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства;

     23) розробляє та здійснює заходи щодо захисту прав і законних інтересів  дитини,  яка  постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі.

     24)   інформує   дитину,   яка   постраждала  від  домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є   кривдниками  дитини,  а  також  дитину,  яка  вчинила  домашнє насильство   у   будь-якій   формі,  її  батьків,  інших  законних представників  про  права  дитини,  заходи  та послуги, якими вони можуть скористатися;

     25)   забезпечує  проведення  з  батьками,  іншими  законними представниками   дитини   профілактичної   роботи  із  запобігання домашньому  насильству  стосовно  дітей  і за участю дітей, у тому числі   із   залученням  представників  повноважених  підрозділів органів Національної поліції;

     26)  порушує  перед  органами  виконавчої  влади  та органами місцевого    самоврядування    питання    про    притягнення    до відповідальності   згідно   із   законом  посадових  осіб  у  разі невиконання  або  неналежного  виконання  ними  обов’язків  у разі виявлення  фактів  домашнього  насильства,  у роботі з дітьми, які постраждали  від  домашнього  насильства,  та  дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій форм.
 

     5. Служба має право:

     1) приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які  є  обов'язкові  для  виконання  місцевими органами виконавчої влади,   органами   місцевого   самоврядування,    підприємствами, установами   та  організаціями  усіх  форм  власності,  посадовими особами, громадянами;

     2) отримувати повідомлення від  місцевих  органів  виконавчої влади і органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та організацій усіх форм власності,  посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;

     3) отримувати  в  установленому порядку від інших структурних підрозділів  обласної,  міської,  районної,   районної   у   місті держадміністрації,  відповідних  органів місцевого самоврядування, підприємств,  установ   та   організацій   усіх   форм   власності інформацію,  документи та інші матеріали з питань,  що належать до її компетенції,  а від місцевих  органів  державної  статистики  - статистичні  дані,  необхідні  для  виконання  покладених  на  неї завдань;

     4) звертатися до місцевих органів виконавчої  влади,  органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;

     5) проводити роботу серед дітей з метою запобігання  вчиненню правопорушень;

     6) порушувати  перед  органами  виконавчої  влади та органами місцевого самоврядування питання про  направлення  до  спеціальних установ,  навчальних  закладів  усіх  форм  власності  дітей,  які опинилися у складних життєвих обставинах,  неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади;

     7) влаштовувати    дітей-сиріт    та    дітей,   позбавлених
батьківського  піклування,  у  дитячі  будинки   сімейного   типу, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;

     8) вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;

     9) перевіряти  стан  роботи  із  соціально-правового  захисту дітей   у   закладах   для   дітей-сиріт   та  дітей,  позбавлених батьківського  піклування,  спеціальних   установах   і   закладах соціального  захисту для дітей усіх форм власності,  стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах,  за  місцем  проживання,  а також  у  разі  необхідності - умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах,  в установах  та  організаціях  усіх  форм власності;

     10) представляти  у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;

     11) запрошувати   для   бесіди    батьків    або    опікунів, піклувальників,  посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які  призвели  до  порушення   прав   дітей,   бездоглядності   та безпритульності,  вчинення  правопорушень,  і  вживати  заходів до усунення таких причин;

     12) порушувати  перед  органами  виконавчої влади та органами місцевого самоврядування  питання  про  накладення  дисциплінарних стягнень  на  посадових  осіб  у  разі  невиконання  ними  рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом  виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді;

     13) укладати    в     установленому    порядку    угоди   про співробітництво з  науковими  установами,  жіночими,  молодіжними, дитячими   та   іншими   об'єднаннями   громадян   і  благодійними організаціями;

     14) скликати в установленному  порядку  наради,  конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
     15) проводити  особистий  прийом  дітей,  а також їх батьків, опікунів чи  піклувальників,  розглядати  їх  скарги  та  заяви  з питань, що належать до її компетенції;

     16) визначати  потребу  в  утворенні  спеціальних  установ і
закладів соціального захисту для дітей;

     17) розробляти  і  реалізовувати   власні   та   підтримувати громадські  програми  соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

     18) відвідувати дітей,  які  опинилися  у  складних  життєвих обставинах,   перебувають   на  обліку  в  службі,  за  місцем  їх проживання,  навчання і роботи;  вживати заходів  для  соціального
захисту дітей.

          6. Служба   під  час  виконання  покладених  на  неї  завдань взаємодіє   з   іншими   структурними   підрозділами   відповідної держадміністрації    та    органів    місцевого    самоврядування, підприємствами,  установами та організаціями усіх форм  власності, об'єднаннями громадян і громадянами.

           7. Службу  очолює  начальник,  який призначається на посаду і звільняється з посади головою сільської ради або іншим законним шляхом;                                         8.Начальник служби може  мати  заступників,  які  за  його  поданням призначаються  на посаду і звільняються з посади головою сільської ради або іншим законним шляхом;  

            9. Начальник служби:

     здійснює керівництво  діяльністю  служби,  несе   персональну відповідальність  за виконання покладених на неї завдань,  а також за роботу підпорядкованих службі закладів;

     призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби;

     видає у  межах  своєї  компетенції  накази,   організовує   і контролює їх виконання;

     подає на затвердження голові сільської ради   кошторис та штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;

     затверджує положення     про    структурні    підрозділи    і функціональні обов'язки працівників служби;

     розпоряджається коштами  у  межах   затвердженого   кошторису служби.

            10. Функції    щодо    проведення    процедури   усиновлення, влаштування  дітей-сиріт  та  дітей,   позбавлених   батьківського піклування,  під опіку,  піклування, до дитячих будинків сімейного типу,  прийомних сімей покладаються  на  окремий  підрозділ,  який утворюється у складі служби.  Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється  залежно  від  кількості  дітей-сиріт   та   дітей,позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.

          11. Для   погодженого   вирішення   питань,  що  належать  до компетенції служби,  в ній  може  утворюватися  колегія  у  складі начальника служби (голова колегії),  його заступників,  керівників інших   структурних   підрозділів    держадміністрації,    органів Національної    поліції,   представників   підприємств,   установ, організацій,   об'єднань   громадян  та  благодійних  організацій.

            Склад колегії затверджується  головою сільської ради   за поданням начальника служби.      Рішення колегії  проводяться  в  життя  наказами   начальника служби.

             12. Для  розгляду  наукових  рекомендацій  і  пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань  у  службі  можуть утворюватися  наукові та координаційні ради і комісії.

     Склад цих рад  і  комісій  та  положення  про  них затверджує начальник служби.

               13. Утримання    служби    здійснюється     відповідно     до законодавства.

 Гранична чисельність,  фонд  оплати  праці працівників служби затверджуються  головою сільської ради;  

     Матеріально-технічне забезпечення  служби  здійснює сільська рада;
     Кошторис та   штатний   розпис   служби   затверджуються    у встановленому    порядку    головою сільської ради,  в  межах  визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.

     14. Служба   є  юридичною  особою,  має  самостійний  баланс, рахунки  в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм     найменуванням. Бухгалтерське обслуговуння служби  здійснює бухгалтерія   Космацької сільської ради.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь